Wednesday, November 29, 2006

One simple question

Vad är grejen med att vara så här trött och håglös hela november?

När jag blir stor ska jag försöka åka söderut i mitten av oktober och inte komma tillbaks förrän slutet av mars. Varje år. Det här är ju vidrigt. Ljusterapi eller ett och annat helrör är vad som gäller, här i den hårda kalla Norden, när hösten rullar in som sen stridsvagn i din trädgård och står där och svänger med sitt rostiga eldrör under äppelträden.

Fullkomligt vidrig årstid just nu. Skulle åkt på ett jobb-event after office-hours, men avstod med hänvisning till att mitt huvud känns som att det skall implodera. Istället började jag maniskt baka kakor att ta med mig till jobbet imorgon. Fullständigt oväntat beteende av mig. Att försöka baka kaka i gasugn, för att bjuda sina kollegor på. Skyller på att jag snart troligen kommer att lämna avdelningen för nya utmaningar, samt allmän sinnesförvirring.

Snyggaste tv-programmet just nu är "Kustbevakarna". Är sucker för båtar som i hög fart skär över nattblanka fjärdar. Tröttnar tydligen aldrig på sådana bilder. Önskar mig fotoböcker i julklapp, men vill helst inte ha något alls. Gillar inte saker längre.

Vet inte vad jag ska göra med den här bloggen. Det är något med tempot och formatet som jag inte riktigt gillar. Det blir aldrig att jag skriver saker som är genomtänkta längre. Tar den enkla vägen istället, när det går. Och det gör egentligen ingen människa glad. Leder till att man inte ens reflekterar över hur man skriver, tempus osv. Jag vet inte om jag kan göra något åt det.

2 comments:

Unknown said...

Kustbevakarna är ju inte bara snygga båtar en del snygga karlar oxå ;-)

Carreca said...

Jag är ledsen, men ordet "karl" är bannlyst här. Jag tycker dock att det är roligt med tänkande kännande Quinnor som dansar afrikansk dans. det brukar vara de som begagnar det uttrycket.