Tuesday, November 28, 2006

Kejsarens nya kläder

Att Urban Outfitters öppnat sin Stockholmsbutik är en av de största nyheterna i bloggosfären just nu. Kolla! Självklart tycker nästan alla att det är det bästa sedan skivat bröd.

Jag har ju tidigare uttalat min något skeptiska inställning till etableringen, av rent elitistiska skäl. Och jag var inne och kollade i den visserligen ganska vackra butiken i fredags, men känslan som jag skrev om ovan sitter kvar. En viktig del i Urban Outfitters attraktionskraft (för mig) sitter i att det inte funnits i Stockholm.

Därför var det extra roligt idag när vi diskuterade UO på jobbet, och en kollega ansåg att: "nja, jag kunde inte hitta något som var särskilt fint eller spännande - det kändes väl ungefär som ett 2000-talets Butterick´s, med allt kitschigt skräp". HA HA HA.

Jag kan tycka det är så skönt med folk som gör sådana sköna analyser, när alla andra är hänförda av att lilla Sverige får vara med i matchen.

No comments: