Wednesday, January 18, 2006

Flugfiske i Örebro

Flera bloggare har skrivit om kända människor som de skulle vilja vara kompisar med, och jag funderar också på sånt ibland. Folk som man tycker har en skön framtoning och som man (kanske ogrundat) tror att man skulle kunna ha kul ihop med. Kanske skulle man försöka sig på att göra en lista över de fem kändisar man helst skulle vilja hänga med? Vid närmare eftertanke skulle det nog kunna utgöra en ganska bra grund för att analysera hur man som person ser på sig själv.

Jag menar att det pekar på en viss skillnad i vad man värdesätter och kanske framför allt vem man tror att man är, om man hellre tror sig vilja vara kompis med Agneta Sjödin än med Fredrik Wikingsson. Peppe Eng eller Fredrik Virtanen? Quetzala Blanco eller Natacha Peyre? Hans Shimoda?

Det här är ju ganska komplicerat egentligen, och man ger sig in på saker som att bedöma folk utifrån hur de framställs i media, vilket förstås är vanskligt och inte så tillförlitligt. Skit samma, jag har ändå funderat lite på det och man kommer ju fram till att visst vore det kul att hänga med spännande människor men vissa som är spännande skulle man väl också känna sig lite underlägsen i sällskap med. Min slutsats är att man kan beundra människor eller tycka att de är skärpta eller roliga, men det behöver inte betyda att man vill umgås med dem.

Jag har i alla fall kommit fram till en på min lista: Morgonpassets nya programledare Olle Garp. Han har tidigare figurerat i ZTV och "Hela Köret" som är SVTs halvnya bilmagasin. Han verkar vara en skön kille helt enkelt. Liten intervju om en ledig dag med Olle Garp finns
här.

1 comment:

Mo said...

Annika Lantz. Och Britney. Britney drömmer jag ibland att jag är kompis med. Vi har skitkul ihop.