Tuesday, January 17, 2006

These boots are made for walking

Jag har köpt nya skor. Jag gillar att köpa nya skor eller andra plagg som man vet kommer att bli långvariga kompisar. Det är något speciellt med handsydda skor. Det känns som att de här kan bli åretruntkompisar de närmaste åren, eftersom de passar både till kostym och jeans. De är inte revolutionerande modernt designade eller utstickande, men fantastiskt gedigna och välsydda. Jag gillar att vårda mina skor. Jag gillar känslan av hållbar kvalitet. Jag gillar inte slitochsläng-modet som kommer och går 6 gånger om året. Jag gillar inte impulsshopping. Jag gillar inte att vissa trender uppstår enbart på grund av att det är slut på nya idéer. Kvalitet är bättre, och flest HM-plagg i garderoben vinner inte.

2 comments:

åsa said...

Stiliga.
Nog för att jag har garderoben full med billiga hm-toppar, men när det gäller skor ska man inte snåla, det har du alldeles rätt i.

Anonymous said...

RM Williams?
//Johan