Thursday, January 12, 2006

Vid ett vägskäl

Jag funderar på att dela på mig själv. Det blir så splittrat här, och av olika anledningar vill jag särskilja de olika saker jag skriver. Min högst personliga gissning är att läsarna läser av olika anledningar.

Jag kommer att behålla mina mer allmängiltiga och amatörmässiga analyser, fördomar, "svepande generaliseringar", ytlighetsgnäll, botoxignorerande, samtidskommentarer, musik-/bok-/film-/tidning-/lågkultur-rekommendationer HÄR.

Jag kommer att skaffa en annan blogg där jag kan skriva mer dagboksliknande alster eller längre texter. Fläka ut min person och mina tankar. Jag vill inte ha det här. Sådant som jag skriver för att bearbeta tankeflödet i huvudet, för att minnas mig själv.

Den som är intresserad av att läsa båda delarna kommer att ges möjlighet till det, den som bara vill läsa en av de här två splittrade beståndsdelarna kan få göra det. Förhoppningsvis kan det leda till att jag inte känner mig så trängd i att skriva de saker som faller in i den nya bloggen.
Jag kommer alltså inte att skylta med adressen till den nya bloggen. Den som absolut vill läsa de inlägg som den ska bestå av får kontakta mig via en tillfällig mail som jag meddelar här, eller så småningom hitta dit på något annat sätt. Om ingen är intresserad av den typen av inlägg? Fine by me, jag kommer att skriva dem ändå.

Det kommer alltså inga fler inlägg av typen "längre sammanhängade text om mina innersta tankar och känslor" i denna blogg. De hamnar hädanefter i en annan blogg så får vi se hur det går.

Detta är inget högdraget farväl eller effektsökeri. Allt kommer att vara som det varit hittills, men på olika platser. Men det dröjer ett tag innan jag sätter detta i verket, eftersom det är en del annat som kräver energi just nu.

1 comment:

Anonymous said...

Längtar efter att få kika in på den nya bloggen men kommer inte ha en susning om hur jag skulle kunna hitta den så jag hoppas den där tillfälliga mejladressen ger mig chansen framöver. Forsätt fläk ut din person...du gör det så bra!