Wednesday, December 21, 2005

Christmas Carreca

Jag är inte överförtjust i bjällerklang och tomte-erotik. Jag får till skillnad från Popjunkien ont i öronen av Absolute Christmas, kanske främst för att den spelas i SAMTLIGA affärer och varuhus under hela december, och har så gjort i 10-15 år. Det finns emellertid en del julmusik som funkar även för mig. Det är inte ämnet i sig, det är framförandet som jag inte pallar med.

Carrecas 5 favoritlåtar med jultema
  1. Ulf Lundell - Av himlen sänd
  2. The Concretes - Lady December
  3. Tomas Andersson Wij - Den första snön är alltid vitast
  4. Smashing Pumpkins - Christmas time (ok lite bjällerklang ändå)
  5. Elvis Presley - In the Ghetto

Generellt kan man säga att jag tycker om texter som är lite avigt inställda till julen, eftersom jag själv är lite avigt inställd till julen.

Vi har för länge sedan slopat julklappsbytandet mellan de vuxna i familjen vilket förstås är skönt. Jag får infarkt av allt folk på stadens gator så här års. Jag brukar ofta få komplimanger för min känsla för presenter, men jag funderar helst på hemmaplan och minimerar tiden i ruschen. Ledigheten och familjesammankomsterna är väl för all del rätt sköna, men det mesta runt julen är jobbigt, rent av tråkigt.

No comments: