Thursday, December 15, 2005

Hata halvdagar

Det är rätt hektiskt för närvarande. Steak House-middag igår med briefing från gamla barndomsvänner och deras streberhets. Mycket trevligt, men trött idag.

Idag halvdag, följt av julfest i skärgården. Halvdagar är djävulens påfund, samma arbetsmängd men halva tiden. Därför ser jag inget positivt i att jobba halvdagar. Konstigt julfestsamband: De som jobbar i kostym klär ner sig för fester, de som jobbar i mer casual kläder dammar av slipsen när det är dags för fest.

Julfesten ikväll innebär att jag missar TV4:s Springsteen-bonanza ikväll. Jag har trots
tidigare promotande inte köpt boxen ännu, men antar att reklamavbrotten kommer att vara extremt enerverande i tv-sändningen, så det känns inte som att jag missar något, eftersom jag ändå hade tänkt köpa Born to Run 30th anniversary-boxen så småningom.

Julklappar, julfester, skärgårdskyrke-dop och allmänt rännande väntar i helgen.

Julfesten på lördag är en årlig jul/glögg/cocktail-fest återkommande klassiker som brukar kunna fortsätta långt in på småtimmarna. Denna julfest innebär även att jag missar ett
program i samma genre som Springsteen-klassikern ikväll. Något slags intervju med Lundell från i höstas, varvat med återblickar över de senate 30 åren. Det lär bli sent på lördag.

Söndag morgon är det dags att stressa ut i skärgården för förmiddags-dop av min brorsdotter. Avfärd runt 9, läge att ta det piano med drinkarna på lördagen med andra ord.

Nästa vecka fortsätter i samma fart. Nya ansvar på jobbet, sammanställning av en massa material och sen toppat med allmän julstress. Presentation av det nya ansvarsområdet efter mellandagarna. Pust och stön. Backupande på en massa funktioner på grund av julsemestrande kollegor.

Ibland kör det bara ihop sig helt enkelt. Men jag ska åtmintone få lite ledigt några av mellandagarna.

1 comment:

Anonymous said...

Synd du missar Lundell. Jag ska passa på för det är inte ofta han är med i tv. Konstigt nog så gillar jag inte alls Springsteen vilket alla vänner alltid påpekar att man borde göra om man gillar Lundell? Skärgårdskyrke-dop låter väldigt sött.