Thursday, December 08, 2005

Med döden i vitögat

Spelade innebandy med några kollegor efter jobbet idag.
3 mot 3 i en timme. Smakade blod i munnen efter en kvart.
Smakade fortfarande blod i munnen när jag kom hem.
Min kondition är på katastrofnivå. Pinsamt.

- - -

Såg lapp på Odenplan om misshandel nyligen. Vittnen söktes. Kan det ha varit det vi såg i lördags? Kom på det när jag för länge sedan gått förbi lappen. Utan reaktion förstås. Jag är inte empatisk. Vad skulle jag säga som vittne? En slog, en annan blev slagen. De hade kläder på sig. Jag var på väg mot stan. Inga viktiga fakta i målet. Men Leif GW Persson är min idol.

- - -

Dagens låt: Cardigans - Don´t blame your daughter. (Egentligen är det en annan låt som är veckans och dagens låt, men skriver jag den så hittar min kollega hit, eftersom högst torftig information finns på nätet om denna låt, och denna post således skulle kunna hamna långt upp i Googles ranking. Så, Cardigans är egentligen bara first runner up.)

- - -

Googletoppen på söktermer som leder hit:

1. Grötrim (!?)

2. Louise Edman

3. Pål Hollender

4. sökfraser som inleds med "fakta om.....". Söker folk så? Varför tror man att man behöver skriva så för att hitta fakta. Vad skulle man annars hitta? Grytrecept av R. Kelly? Resguide av Pål Hollender?

5. vimmelbilder/Stureplan/fakta om Café Opera

För övrigt är det en underhållande tanke att nästan samtliga som hamnar här genom sökningar på folk eller företeelser som jag sågat i bloggen. Typ Louise Edman, tankefältsterapi, kristallterapi och Harmoniexpo. Haha.

No comments: