Friday, December 16, 2005

Steffo Jr.

Bland det nördigaste jag vet är snubbar i åldern 18-25, som är "öl- och whiskyintresserade". Jag vet inte riktigt vad det är som gör det, men jag tycker det är SÅ töntigt att vara en ung Steffo-livsnjutare, med smak för en bra öl.

Vi hamnade på nördmeckat Akkurat när vi återkom från skärgården igår kväll, på grund av just en sån här lillgammal kille som jobbar på en annan avdelning. Jag hade vissa invändningar men orkade inte bry mig när han tog befälet. Jag var trött och oskönt proppmätt och orkade inte protestera. "Hej, vi har en familjär stämning och hästsvans och skinnbrallor och skriver knasiga meddelanden på små lappar i baren till våra gäster och är gemytliga och har en massa manliga gäster som vill diskutera jäsning och så vidare..."

Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som gör det, men dryckessnobberi är verkligen något av det absolut nördigaste jag vet. Fatta att jag hade hard times som extraarbetande student på Systembolaget.

Jag ryckte med mig några efter ett tag, och vi drog till PST! som ligger i Kharmas gamla lokaler, och det var en klar förbättring. Väldigt lite folk, men mycket bra musik. Kan bli vinterns och vårens hit.

No comments: