Saturday, October 22, 2005

Eternal sunshine of the spotless mind

Satan vad jag tycker om den filmen. Vi såg den för andra gången idag. Den är så snygg och så smart och tar upp en tanke som väl alla hjärtekrossade tänkt, och aldrig skulle man kunna tro att det gick att göra så intelligent. Det är ytterst sällan som jag tycker att filmer ger bestående men. Eternal sunshine of the spotless mind har jag kommit ihåg sedan vi såg den i den lilla biografen i Lund för ett år sen. Eftersom jag sällan tycker om filmer så är det ett mycket gott betyg. Michel Gondrys verk är helt fantastiska rakt igenom.

3 comments:

Anonymous said...

Sett Garden State? Det är också en sådan film som man sitter och tänker på en bra stund efter eftertexterna.

Carreca said...

Ja, men jag gillade den inte alls. Jag somnade. Jag kanske borde tillägga att mycket av det som gör mig så fäst vid den, är de fantastiska effekterna och bildspråket.

deltidsharmonisk said...

Vi ska låna den igen, jag var så trött sist.