Tuesday, October 25, 2005

Oinspirerat

Idag tog det dubbelt så lång tid mot vad det ska ta, att komma hem från jobbet. Så lägligt då att även det berömda horisontella höstregnet anlände idag. Kanske finns det en korrelation mellan de där båda fenomenen. Ska man vänta på utomhusperronger så kan man lika gärna bli genomblöt under tiden.

Ok, det är trist att läsa kollektivtrafiks-gnäll, så jag lämnar detaljerna. Men jag har alltid undrat varför det i tunnelbanan fortfarande kallas 8 vagnar respektive 6 vagnar, när det oftast handlar om 3 eller 2 (förvisso väldigt stora) vagnar? Tror man att Stockholmarna inte skulle klara en sådan omställning och att anarki skulle bryta ut? Finns det något bra svar? Har jag inget bättre att bry mig om?

Jag ska sluta skriva om kollektivtrafiken. Men det är ju trots allt så att världens mest kända kollektivtrafikant Rosa Parks gick bort idag.

Bästa tunnelbanelåten: Gröna linjen - Alf
Bästa Rosa Parks-låten: Rosa Parks - OutKast


- - -

OBS: PJ vickar på rumpan till saxofonerna i Lundells "FOXF", och kör den där lite fåniga pekfingerdansen med en morot i ena handen till "Utanför byggnaden", men det skulle hon aldrig erkänna.

No comments: