Friday, October 28, 2005

Hej Kent!

Jag hörde nyss Kents nya singel, "Dom som försvann" kanske den hette?

Riktigt dålig var den. Barnkörer är aldrig bra, bara bisarrt. Inte ens bra om de sjunger "Jag blir trött på ditt jävla sätt", eller vad det nu var.

Jag vet inte om det är en del av någon Kent-strategi, att hoppa ner från de skitnödigas piedestal och göra lite kitschiga och ironiskt enkla grejer? Bara tanken att döpa en skiva till det töntiga "The hjärta & smärta EP" tyder ju om inte annat på att man försöker vara lite banal och kitschig.

Let´s state the obvious: Barnkörer suger dynga.

Pink Floyd har bevisat det.
R Kelly har bevisat det.
Kent har bevisat det.

3 comments:

jo said...

Jag blev GRYMT besviken. Hade lagt in en påminnelse i min kalender som poppade upp lagom till p3-premiären, men efter bara en liten stund frös jag och min kent-älskande kollega till is. Sen tittade vi på varandra och sa unisont "Nej det här var INTE bra" och då är vi ändå by default väldigt förlåtande mot kent.

oscar said...

Tror dessutom att R Kelly kissade på sin.

Northern Light said...

Jag har också förfärats över samma ämne.
Nej Kent. Barnkörer var inte en bra idé.