Friday, November 04, 2005

I trotsåldern

Jag är på ett helt fantastiskt bra humör, trots att det är november, det är fläskdimma vareviga dag, det mörknar tidigt märkligt tidigt och så vidare i all oändlighet.

Trots alla tecken på deprimerande grådask är det just nu är en sån jävla smultronidyll på alla håll och kanter och världsdelsplattorna inom mig glider på plats utan jordbävningar. Det får mig att känna mig upprymd och varm, oavsett årstid. Allt känns bara så bra just nu, och de här helgerna utan större planer är så sköna. Delarna sitter där de ska, får mig att slappna av och må bra.

  • PJ har redan fått ett bra bra bra jobb, vilket gick förvånansvärt snabbt och smärtfritt. Det känns som en stor sak.
  • Jag har gjort en del framsteg på mitt eget jobb den gångna veckan.
  • Jag ska till Tyrol med vänner ikväll, för att se Lundell bända skiten ur den vita viskningen, sen blir det väl kanske Riche eller liknande.
  • Imorgon ska jag instruera mina föräldrar vad de bör shoppa åt mig när de är i NYC kommande vecka, därefter kommer de att bjuda oss på middag, vin och tillbehör.
  • Pumpaslöjdande med brorsönerna (som självklart är Halloweenfirare, men det är ok)
  • Fikande med medhavd bok på något skönt café, följt av en bra film på söndag.

Det är gott att leva, gott att finnas till. Trots allt. Ibland är allt så enkelt.

Dagens låt: Eurythmics - I saved the world today.

No comments: