Wednesday, November 23, 2005

Sign o´ the times

Tecken på att bloggen har en viktig, närmast masspsykosliknande inverkan på (främst kvinnors) konsumtionsmönster och omdöme:

  1. Stella McCartneys rätt fula H&M-budgetkläder tar slut som en FN-sändning basmatiris till Darfur. Men bara i de svenska butikerna.
  2. Juleskums (?) tillverkare upplever en 1000% försäljningsökning till följd av idogt hypande i diverse bloggar. Skumgodis är väl avkok på klövar och sånt som blev över i slakteriet? Varenda bloggare med självaktning frossar juleskum.
  3. Frye-boots anses vara snygga skor.

6 comments:

Anonymous said...

Ibland får man lite mer information än vad man behöver :)
Tomteskumpåsen gav jag till grannens rotweiler i morse, tror han äter allt.

S said...

Har aldrig förstått grejen med tomteskum. Men mina kompisar är helt fanatiska. Tur att skiten bara säljs under begränsade perioder.

Anonymous said...

Va? Vilka bloggar läser du? De jag läser är totalt ute m a o. Vad är Fryeskor?

Carreca said...

Ok, såhär var det; jag läste typ 3-4 random bloggar i rad innan det där inlägget, som faktiskt skrev om nåt sånt skumgodis som heter Juleskum (?) jag hade aldrig hört talas om det förr, men verkar vara nåt att skriva om när man äter iaf.
Frye-boots är också nåt jag lärt mig genom blogg-beroendet. Det är nåt slags rätt fula och klumpiga stövlar med fet klack.

Anonymous said...

jag läste om fryeboots bara för det idag i metro. Det är ju guldgrävarpjucks! de är skitfula!

Carreca said...

Hate to say I told you so.